FA - EN


writing971218

کارگاه آموزشی " چگونه یک ایمیل رسمی و صحیح برای اساتید خارجی بنویسیم؟ " در تاریخ 15اسفند با تدریس علی طلوع(عضو هیئت علمی علوم پزشکی وارستگان) با هدف افزایش آگاهی و مهارت دانشجویان در زمینه نحوه صحیح نوشتن یک ایمیل رسمی به منظور برقراری ارتباط با اساتید و کارکنان دانشگاه های خارج از کشور به همت مهارتکده علوم پزشکی وارستگان برگزار شد.

بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگانی که هر ساله برای گرفتن پذیرش و فاند (کمک هزینه مالی تحصیلی) به اساتید دانشگاه های خارجی ایمیل می زنند، از بی پاسخ ماندن ایمیل هایشان نا امید می شوند. متاسفانه خیلی از این ها، دانشجویانی هستند که از نظر آکادمیک بسیار موفق هستند و رزومه درخشانی دارند ولی به خاطر اینکه ایمیل آنها توسط اساتید خوانده نمی شود، فرصت گرفتن پذیرش و دریافت بورس و کمک هزینه های مالی فوق العاده دانشگاه های برتر دنیا را از دست می دهند. از این رو با در نظر گرفتن این موارد مدرس کارگاه، مباحثی کاربردی و ضروری را در این زمینه مطرح نمودند که مهمترین عناوینی که در این کارگاه بررسی شد شامل موارد زیر می باشد:

  • چرا باید به استاد راهنما ایمیل بزنیم و چگونه این کار باید انجام شود؟
  • برنامه ریزی دقیق
  • آیا درست است که به اساتید دیگر ایمیل بزنیم؟
  • چگونه اولین ایمیل را دریافت نماییم؟
  • بررسی نمونه هایی از ایمیل های درست و اشتباه
  • دلایل عدم دریافت پاسخ ایمیل
  • نحوه صحیح ایمیل زدن انگلیسی بر مبنای استاندارد های اصلی

 لازم به ذکر است با توجه به گستردگی مطالب، ادامه این کارگاه در تاریخ 22 اسفند ماه در علوم پزشکی وارستگان برگزار خواهد شد.