کارگاه استراتژی اقیانوس آبی با حضور آقای دکتر وارسته، رئیس بنیاد علوم پزشکی وارستگان برگزار شد.
واحد پژوهش و فناوری، کارگاه استراتژی اقیانوس آبی را با هدف آموزش مهارتهای بهبود توسعه کسب و کار، برای دانشجو کارآفرینان و افراد علاقه مند به حوزه کسب و کار، در مرکز علوم پزشکی وارستگان برگزار کرد.
آقای دکتر وارسته، در این کارگاه بیان کرد: سازمانهای امروزی نیاز دارند به طور مستمر بتوانند هم تمایز ایجاد کنند و هم هزینهها را کاهش دهند و نوآوری ارزشمند ایجاد کنند، این فرایند ایجاد ارزشمندی پایه و اساس اقیانوس آبی است.
رئیس هئیت مدیره هولدینگ آزمایشگاه های پردیس، در جمع دانشجویان علوم پزشکی وارستگان عنوان کرد، استراتژی اقیانوس آبی به دنبال راههایی برای بهبود رقابت در بازار یا افزایش تقاضا نیست بلکه این استراتژی درصدد است تا بازارهای جدید را که رقابتی در آن نیست معرفی نماید و صاحبان کسب و کار باید آن را ایجاد کنند. در واقع صاحبان کسب و کار باید به دنبال فرصتهایی باشند که آنها را به سرعت به سمت سودآوری سوق دهند.
همچنین رئیس بنیاد علوم پزشکی وارستگان، افزود: اگر مبارزه برای بقا در یک بازار رقابتی باشد، احتمالاً بیشترین انرژی برای رقابت در سهم بازار صرف خواهد شد و به ازای هر رقیبی که وارد فضای کسبوکار شود، سود کاهش پیدا میکند. اگر کسب و کارها بخواهند این فشار رقابتی را از کسب و کارشان بردارند، ناگزیر باید به سمت استراتژی اقیانوس آبی حرکت کنند.
در پایان آقای دکتر وارسته به پرسشهای دانشجویان کارآفرین و علاقهمند پاسخ داده و تجربیات به اشتراک گذاشته شد.