خلاقیت بیشتر، درآمد بیشتر

چطور با خلاقیت بیشتر، درآمد بیشتری داشته باشیم؟

چهارشنبه 23 خردادماه کارگاه خلاقیت بیشتر، درآمد بیشتربا حضور محمد باقر یوسفی -کوچ نوآوری سازمانی و بنیانگذار ArmedBrains برگزار شد.

در این کارگاه به روش های کسب درآمد از طریق خلاقیت و روش های افزایش خلاقیت پرداخته شد و نحوه تاثیر اقداماتی مانند مطالعه، بازی کردن، دوباره فکر کردن(برای پلن اجرایی)، اقدام کردن، مناسب سازی و بهینه سازی در افزایش خلاقیت بررسی شد. و در ادامه افزود: برای شروع یک کسب و کار خلاقانه، ابتدا باید انواع درآمد را بشناسیم که شامل:

۱. کارمندی: پیشرفت در آن همان promote گرفتن است که مثلا شخصی از معاون به مدیر ارتقا پیدا کند.

۲. خویش فرما: مثل گرافیست یا دکتر و وکیل

۳. بیگ بیزینس: مثل فروشگاه های زنجیره ای در سطح دنیا مانند مک دونالد

۴. سرمایه گذاری: مثل ارز دیجیتال یا سرمایه گذاری روی استارت آپ ها

– ام وی پی(MVP) : minimum valiable product :در واقع مفهوم ام وی پی این است که از یک محصول کوچیکی که میسازیم بازخورد میگیریم و کم کم درآمد زایی می‌کنیم و بعد از یک مدت که درآمد زیاد می‌شود، کسب و کار را گسترش میدهیم.

 سه نکته فوق طلایی که آقای یوسفی بیان کردند این بود که ۱. فرضیه ممکن است جاسوس دشمن باشد:باید ببینیم فرضیه ای ک داریم درست است یا خیر یا فرضیه ای که مردم دارن چیست چون توی بیزینس من نقش دارد۲. کلاه سیاه شوالیه محافظ است: کلاه سیاه به کسی میگویند که اشتباه دارد و ایده‌ ی خوبی ندارد و اصطلاحاً آماتور است ولی چون ما میتوانیم بهش کمکش کنیم، آن شخص می‌تواند برای ما مفید باشد کسی ک ایراد و عیب ما رد بازگو می‌کند در حقیقت بزرگ ترین لطف را می‌کند. ۳. چابک باش: نگرش بازیوار داشته باش یعنی سعی کن لذت ببری از کاری که انجام می‌دهی که حتی اگر نشد و شکست خورد هم اذیت نشی و لذت ببری

در ادامه آقای یوسفی درخصوص اینکه چطور خلاقیت‌مان را افزایش دهیم گفت این سه فاکتور بسیار به ما کمک خواهند کرد:۱. مغز قوی۲. زندگی سالم، ورزش و تغذیه سالم۳. باشگاه مغزی و بازی های فکری و کتاب

همچنین با شناختن و به کارگیری ابزار های خلاقیت مانند TRIZ، شش کلاه، اسکمپر، بارش فکری، نقشه ذهنی و یادگیری کریستالی میتوان مسائل را به خوبی طراحی وسپس ایده پردازی کرد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!