المپیاد علمی

برگزاری غربالگری درون دانشگاهی هفدمین دوره المپیاد علمی

مرحله ی غربالگری درون دانشگاهی در حیطه کارآفرینی و هوش مصنوعی هفدمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور برگزار شد. این آزمون در دو بخش آزمون کتبی و مصاحبه با حضور مدال آور دوره ی گذشته المپیاد و منتور دانشگاه علوم پزشکی مشهد سرکار خانم باقری و مسئول المپیاد جناب آقای دکتر غفلتی برای اولین بار در علوم پزشکی وارستگان برگزار گردید.

المپیاد

دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏ های کشوری المپیاد (آزمون غربالگری) در هر دوره بیش از یک ترم از فارغ‏ التحصیلی آن‌ها طبق تقویم آموزشی ابلاغی وزارت بهداشت نگذشته باشد، با دارا بودن یکی از شرایط و معیارهای زیر می‌توانند در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی شرکت کنند.

۱. دارا بودن معدل کل ۱۴ به بالا.

۲. داشتن طرح یا اقدام نوآورانه به تائید واحد EDC و یا مدیر پژوهش دانشگاه.

۳. دانشجوی توانمند و خلاق به تائید معاون آموزشی دانشکده و واحد EDC دانشگاه.

فقط در حیطه «کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه» علاوه بر دانشجویان فوق، دانشجویان PhD و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) نیز می‌توانند شرکت کنند.

مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می کند و حکم این کمیته حتی پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.

دانشجویان اتباع خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در حال گذراندن دوره های منتج به مدرک دانشگاهی هستند، در صورت داشتن شرایط مذکور اجازه شرکت در آزمون المپیاد سال ۱۴۰۳ را خواهند داشت.

دانشجویی که مدال طلا را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب نماید، نمی‌تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند.

دانشجویانی که مدال طلای گروهی را در حیطه کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه کسب کرده باشند، نمی توانند مجددا در حیطه مذکور شرکت کنند.

شرکت در یک حیطه و کسب مدال طلا در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه ها در دوره‌های بعدی المپیاد نیست.

عناوین و موضوعات حیطه های هفت گانه المپیاد

۱. استدلال بالینی: سلامت باروری و صیانت جمعیت.

۲. آموزش پزشکی: متناسب سازی کرویکولوم های علوم پزشکی با صیانت جمعیت.

۳. همگرایی علوم پایه: علوم سلولی مولکولی و سلامت باروری و صیانت جمعیت.

۴. کارآفرینی و کسب و کارهای فناورانه: کسب و کارهای فناورانه در حوزه سلامت باروری و صیانت جمعیت.

۵. مدیریت نظام آموزش و سلامت: مدیریت مداخلات موثر و سلامت باروری و صیانت جمعیت.

۶. هنر و رسانه: فرهنگ سازی عمومی برای سلامت باروری و صیانت جمعیت.

۷. اخلاق پزشکی: جایگاه اخلاق پزشکی در سلامت باروری و صیانت جمعیت.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!