وام دانشجویی
احترامأ، به اطلاع می رساند دانشجویانی که طی سنوات گذشته ، وام شهریه دریافت نموده اند ، جهت دریافت وام شهریه نیمسال اول 1404-1403، از تاریخ 1403/08/22 الی 1403/10/01، کافیست از طریق پورتال دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان به آدرس https://portal.srd.ir/ ثبت نام نمایند.
در غیراینصورت وام شهریه تعلق نخواهد گرفت.
دانشجویایی که برای بار اول متقاضی وام شهریه می باشند، پس از ثبت نام در سایت صندوق رفاه ، اصل مدارک ضامن(در قسمت پایین تعهد محضری شرایط ضامنین درج شده است) +تعهد محضری جدید را به صندوق رفاه تحویل دهند.
وام شهریه نیمسال اول و دوم در اردیبهشت 1404 واریز خواهد شد.
تکمیل اطلاعات ادرس و شماره تماس ضروری است . در غیر اینصورت با پیام خطا در ثبت مواجه خواهید شد.
دانشجویایی که برای بار اول متقاضی وام شهریه می باشند، پس از ثبت نام در سایت صندوق رفاه ، اصل مدارک ضامن(در قسمت پایین تعهد محضری شرایط ضامنین درج شده است) +تعهد محضری جدید را به صندوق رفاه تحویل دهند.
جهت دسترسی به این پورتال به قسمت سامانههای سایت وارستگان مراجعه فرمایید User شماره دانشجویی و pass کدملی هر دانشجو می باشد و گزینه وام شهریه را انتخاب نمایید .
نکته قابل توجه اینکه پر کردن فرم بمنزله دریافت قطعی وام نمیباشد.
مدارک مورد نیاز
تکمیل فرم درخواست وام دانشجویی شهریه در سایت صندوق رفاه دانشجویان ، پس از امضا به اموردانشجویی ارائه شود.
اصل تعهدنامه محضری(برای دانشجویانی که برای اولین بار متقاضی وام هستند) مطابق با اخرین فرمت تعهد محضری که درسایت دانشگاه و صندوق رفاه دانشجویی درج شده است.
ارائه مدرک ضامن (حکم کارگزینی یا جواز کسب)
لازم به ذکر است ارائه اصل تعهدنامه محضری و مدرک ضامن ( با مهر برجسته )به مدیریت دانشجویی و فرهنگی دانشکده الزامی میباشد. (دانشجویان شهرستانی می توانند از طریق پست اقدام نمایند )
برای مشاهده اطلاعات کامل وام صندوق رفاه (فرم های و دستورالعمل های مربوطه ) کلیک نمایید.
جهت اطلاع دقیق از دستور العملها و نحوه باز پرداخت وام فرم های زیر را مطالعه نمائید.
جهت درخواست تسهیلات ، فرم تعهد محضری را دانلود نموده و پس از تکمیل به مسئول امور دانشجویی تحویل دهید.
ضامن بازنشسته نیز مورد قبول می باشد.
اطلاعات تماس مسئول امور دانشجویی
خانم سارا رمضانی 35091160 داخلی314
آیدی تلگرام امور مالی https://t.me/VarasteganFinancial
سوال های متداول مربوط به دریافت تسهیلات
1. مدت استفاده از وام های تحصیلی بر چه اساسی مشخص میگردد؟
پاسخ: مقاطع تحصیلی
2. برای درخواست وام به چه ترتیب باید اقدام شود؟
پاسخ: به امور دانشجویی دانشکده محل تحصیل مراجعه شود.
از طریق پرتال تسهیلات دانشجویی
3. آدرس سایت صندوق رفاه دانشجویان چیست؟
پاسخ: www.srd.ir
4. کارمزد تسهیلات صندوق رفاه چه میزان است؟
پاسخ: میزان کارمزد 4% است.
5. آدرس صندوق رفاه دانشجویان :
پاسخ: خیابان ولیعصر بالاتر از خیابان طالقانی نبش کوچه گیلان پلاک 1605- صندوق پستی 1313/15815
6. وام شهریه به کدام دسته از دانشجویان تعلق می گیرد؟
پاسخ: به دانشجویانی که در آزمون سراسری سازمان سنجش و آزمون های مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید پذیرفته شده اند.
7. شرایط اساسی بهره مندی از تسهیلات چیست؟
پاسخ: سپردن تعهد محضری با ضامن معتبر
9. دانشجویان شهریه پرداز از چه وام هایی می توانند استفاده نمایند؟
پاسخ: دانشجویان شهریه پرداز فقط از وام شهریه می توانند استفاده نمایند.
سوال های متداول مربوط به بازپرداخت تسهیلات
1. ساعات کار و روزهای کاری صندوق رفاه وزارت بهداشت از چه ساعت و چه روزهایی در هفته است؟
پاسخ: شنبه تا چهارشنبه از 8 صبح تا 14:30 بعد ازظهر
2. لطفا آدرس پستی صندوق رفاه وزارت بهداشت را برای ارسال فیش های بانک ملی یا تجارت بگویید؟
پاسخ: تهران، تقاطع ولیعصر، طالقانی، بالاتر از طالقانی، نبش کوچه گیلان، پلاک 1605، واحد تسویه حساب، صندوق پستی 1313/15815
3. لطفا شماره حساب صندوق رفاه وزارت بهداشت و بانک مربوط را برای پرداخت اقساط معرفی کنید؟
پاسخ: شماره حساب صندوق رفاه وزارت بهداشت 40073523- بانک تجارت
4. از چند طریق می توان بدهی وام های دریافتی از صندوق رفاه را پرداخت کرد؟
پاسخ: 1. از طریق سایت صندوقwww.srd.ir – قسمت پرداخت اینترنتی بدهی
2. از طریق شعب بانک تجارت در سراسر کشور
5. از چند طریق می توان تسویه حساب یا مجوز صادر شده از سوی صندوق را دریافت کرد؟
پاسخ: 1. با مراجعه به اداره دانشجویی و رفاهی دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان
2. در صورت سکونت در تهران، با مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران یا صندوق رفاه
6. در چه مواقعی باید فیش هایمان را به صندوق ارسال کنیم؟
پاسخ: هنگامی که فیش های پرداختی در سیستم اتوماسیون صندوق ثبت نشده باشد.
7. از چند طریق می توان فیش های باز پرداخت را دریافت کرد؟
پاسخ: 1 .با مراجعه به اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستان
2. درصورت سکونت در تهران با مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی استان تهران یا صندوق رفاه
3. با مراجعه به سایت صندوق رفاه، قسمت پرداخت اینترنت بدهی
8. لطفا در مورد نحوه پرداخت اینترنتی بدهی مرا راهنمایی کنید؟
پاسخ: در سایت صندوق، قسمت پرداخت اینترنتی بدهی با درج نام ونام خانوادگی و شماره شناسنامه در فیلدهای مورد نظر وارد پرونده انان شوید و اقدام به پرداخت کنید.
9. آیا از طرق کارت به کارت می توان بدهی صندوق را پرداخت کنید؟
پاسخ: خیر
10. آیا برای گرفتن برگه تسویه حساب یا مجوز صندوق فقط باید به تهران و به صندوق رفاه مراجعه کنیم؟
پاسخ: خیر، با مراجعه به اداره رفاه دانشگاه علوم پزشکی هر شهرستانی می توانید پرینت تسویه حساب یا مجوز خود را دریافت کنید.
11. زمانی که از طرف بانک اعلام می شود شماره مشتری اشتباه است چه باید بکنیم؟
پاسخ: با صندوق رفاه تماس گرفته و شماره مشتری یا کد رایانه صحیح را سوال کنید.
12. برای موکول بدهی به بعد از سربازی چه باد کرد؟
پاسخ: پس از اتمام دوره آموزشی و مستقر شدن در پادگان ،نامه ای از طرف پادگان،به صندوق رفاه بفرستید که تاریخ شروع سربازیتان در آن درج شده باشد.
13. سربازیم تمام شده، برای پرداخت اقساطم و گرفتن فیش هایم از کجا شروع کنم؟
پاسخ: گواهی موقت پایان سربازی یا کارت پایان خدمت خویش را برای صندوق رفاه به شماره 88940406 دور نگار کنید.
14. آیا به غیر از خودم شخص دیگری می تواند برای گرفتن تسویه ام مراجعه کند؟
پاسخ: بلی
15. برای مراجعه به صندوق رفاه به منظور گرفتن تسویه حساب یا مجوز، چه مدارکی لازم است؟
پاسخ: همه فیش های پرداختی
16. آیا شرط گرفتن ریز نمرات از دانشگاه، دریافت تسویه حساب از صندوق رفاه است؟
پاسخ: بلی
17. برای موکول بدهیمان به بعد از فارغ التحصیلی در مقطع بعد چه مدارکی لازم است؟
پاسخ: تعهد محضری با ضامن معتبر به دانشگاه بدهید.
18. شرایط موکول بدهی چیست؟
پاسخ: بلافاصله پس از فازغ التحصیلی،در مقطع بعد قبول شدن، پرداخت بدهی تا زمان ثبت نام، سپردن تعهد به دانشگاه
19. من هیچ تسهیلاتی از صندوق رفاه دریافت نکرده ام، آیا باز هم باید از صندوق تسویه حساب بگیرم؟
پاسخ: بلی، تسویه حساب صندوق، مجوزی برای گرفتن مدارک از دانشگاه یا اشتغال به کار است.
20. من سال ها پیش از فارغ التحصیل شده ام. آیا باز هم به تسویه صندوق نیاز دارم؟
پاسخ: بلی
21. برای دریافت اضافه واریزی بدهی خود چه باید بکنم؟
پاسخ: در سایت صندوق www.srd.ir قسمت فرم ها، فرم اضافه واریزی را دریافت کرده، مشخصات خودتان را همراه با شماره حساب بانک ملت و شماره شبای حساب مربوط در فرم واریزی پر کرده و به شماره 88940406 دور نگار کنید.
22. اقساط صندوق وزارت بهداشت را به اشتباه به حساب صندوق وزارت علوم واریز کردم، چه کار کنم؟
پاسخ: به صندوق وزارت علوم مراجعه کنید و اطلاع دهید تا صندوق مزبور به باز گرداندن پول به حساب صندوق وزارت بهداشت اقدام کند.
23. بعد از پرداخت اقساطم چگونه از واریز بدهی به حساب صندوق مطلع شوم؟
پاسخ: با تماس تلفنی با واحد امور دانش آموختگان مستقر در صندوق رفاه 84212400یا با مراجعه به سایت صندوق www.srd.ir قسمت پرداخت اینترنتی بدهی
24. برای استفاده از تسهیلات صندوق رفاه چگونه اقدام کنیم؟
پاسخ: با شماره 84212300- اداره تسهیلات دانشجویی تماس بگیرید.
25. در صورت اخراج، انصراف یا ترک تحصیل می توانیم باز هم به صورت اقساط، بدهی هایمان چگونه خواهد بود؟
پاسخ: خیر، بصورت یکجا پرداخت کرده و تسویه حساب کنید.
26. در صورتی که بخواهیم به خارج از کشور برویم وضعیت پرداخت بدهی هایمان چگونه خواهد بود؟
پاسخ: باید بطور کامل تسویه حساب کنید.
27. جانبازان چه مدارکی برای بخشودگی بدهیشان به صندوق رفاه بفرستند؟
پاسخ: اصل نامه جانبازی از بنیاد حانبازان که درصد جانبازیشان در نامه قید شده باشد.
28. آیا بدهی اشخاصی که فوت می کنند بخشیده می شود؟
پاسخ: بلی، با ارسال مدارک فوت و در صورتی که مستنکف باشند مبلغ بدهی تا قبل از وقوع حادثه را باید بپردازند.