اهداف درس
- آشنایی دانشجویان با چگونگی ارائه شفاهی سخنرانی های علمی
- آشنایی دانشجویان با چگونگی جستجو در پایگاه های علمی
- آشنایی دانشجویان با چگونگی مرور و جمع بندی پژوهش های علمی در زمینه تغذیه
اهمیت و ضرورت درس
آشنایی دانشجویان با نحوه مطالعه،مرور جمع بندی پژوهش های معاصر در زمینه غذا و تغذیه و تقویت مهارت های ارائه نوشتاری و شفاهی مطالب علمی
سرفصل های هر جلسه
جلسه اول: بررسی پروتکل سمینار و گروه بندی ارائه سمینار
دانشجویان می توانند چگونگی تدوین و خلاصه کردن مقالات مرتبط با موضوع مورد نظر را تشریح نماییند و دانشجویان هر استاد مشاور تعیین می گردند.
جلسه دوم: مهلت برای جمع بندی مطالب سمینار
–
جلسه سوم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه چهارم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه پنجم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه ششم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه هفتم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه هشتم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه نهم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه دهم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه یازدهم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
جلسه دوازدهم: ارائه سخنرانی
ارائه سمینار دانشجویی توسط 3 نفر از دانشجویان
منابع
1. روحانی رانکوهی، م.ت شیوه ارائه مطالب علمی فنی، انتشارات جلوه، تهران. –
2. عزیزی،ف. روش های یادگیری و تحقیق در علوم پزشکی، نشر جوان، تهران.
3. مقالات مجلات علمی معتبر
4. پایگاه های اطلاعاتی معتبر و علمی در اینترنت.