شرح وظایف مدیریت گروه
امور آموزشی
- برنامه ریزی دروس گروه در هر نیمسال تحصیلی
- همکاری در فرایند انتخاب اساتید مدعو گروه
- نظارت بر طرح درس ها، کیفیت تدریس، کیفیت جزوات و اسلایدها، فعالیت در سام، حضور و غیاب، ارزشیابی صحیح دانشجویان، اعلام به موقع نمرات امتحانی، ارزیابی دانشجویان از اساتید
- اظهارنظر درباره پذیرش دانشجویان انتقالی، مهمانی و معادل سازی واحدهای درسی
- بررسی انتخاب واحد دانشجویان در خصوص رعایت پیشنیاز، سقف واحد و تایید برگه انتخاب واحد
- همکاری با مرکز توسعه آموزش علوم پزشکیEDC
- همکاری با مهارتکده در جهت اجرای وبینارها، سمینارها و کارگاه های علمی و مهارتی
- برنامه ریزی و نظارت بر امور مربوط به دروس کارآموزی و کارورزی
- برنامه ریزی و نظارت بر اقدامات مربوط به کنکور کارشناسی ارشد دانشجویان
- ارزیابی کار سالانه اعضای گروه و گزارش آن به رئیس مرکز
- انعکاس مشکلات گروه اعم از مشکلات نیروی انسانی، تجهیزاتی و مشکلات فرآیندی گروه به رئیس مرکز
امور پژوهشی
- اظهار نظر در مورد شرکت اعضای گروه در کنفرانس ها و کنگره های علمی
- نظارت بر فعالیت های پژوهشی اعضای هیات علمی گروه شامل طرح های پژوهشی، کتابها، مقالات، راهنمایی و مشاوره پایان نامه ها و پروژه های دانشجویان
- همکاری با معاونت پژوهشی در جهت برگزاری همایش های علمی و دانشجویی و نمایشگاه پژوهش و فناوری
- اظهار نظر درباره فرصت های مطالعاتی و ماموریت های اعضای گروه
امور اجرایی
- پاسخگویی مناسب به درخواستها، انتظارات، پیشنهادات و انتقادات دانشجویان
- نظارت بر نحوه تعامل اعضای هیات علمی و اساتید مدعو گروه با دانشجویان
- بررسی و اعلام نظر در مورد تجهیزات، کتابها و نشریات مورد نیاز
- همکاری در ارزیابی عملکرد سالانه اعضای گروه
- انعکاس مشکلات گروه اعم از مشکلات نیروی انسانی، تجهیزاتی و فرآیندی به مدیران بالاتر
- ارائه پیشنهاد همکاری های آموزشی و پژوهشی با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزشی یا پژوهشی داخلی و خارجی
- تدوین برنامه عملیاتی سالیانه گروه
- همکاری با مدیریت مالی در تدوین بودجه سالیانه گروه
- پیشنهاد جذب اعضای هیات علمی جدید
- انجام کلیه مکاتبات رسمی گروه
- مستندسازی اسناد و سوابق گروه
- شرکت در جلسات وزارتی و شوراهای دانشکده، آموزشی، تحصیلات تکمیلی، پژوهشی و سایر جلسات به تشخیص مدیران بالاتر
- تشکیل منظم جلسات شورای گروه
- تدوین گزارشات دوره ای و منظم عملکرد گروه
- تدوین، بازنگری و اصلاح دوره ای فرایندها و روش های انجام کار در گروه
- تدوین و بروزرسانی پروتکل های گروه
- استخراج برنامه های عملیاتی قابل اجرا از اسناد وزارتی تحول در نظام سلامت
- انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق
شرح وظایف اعضای هیات علمی
آموزش
- تدریس دروس نظری، عملی، کارگاهی، آزمایشگاهی و کارآموزی با استفاده از روش های نوین تدریس
- مدیریت دروس ارائه شده در سامانه آموزش مجازی (سام) و جلب مشارکت دانشجویان در استفاده از آن
- ارزشیابی دانشجویان متناسب با اهداف آموزشی
- برگزاری آزمون های کلاسی، میان ترم و یا پایان ترم به صورت مجازی
- انتقال پیام های فرهنگی و تربیتی در قالب برنامه درسی پنهان
- تشویق و راهنمایی دانشجویان به استفاده از منابع اصلی و تخصصی هر رشته به زبان اصلی
- توانمند ساختن بیشتر دانشجویان در واحد های کارآموزی و عملی هر رشته
مشاوره
- آشنا نمودن دانشجویان تحت مشاوره با مقررات و ضوابط آموزشی، دانشجویی و انضباطی
- ارائه مشاوره های لازم به دانشجویان تحت مشاوره در زمینه های تحصیلی، شغلی، فرهنگی، اجتماعی و…
- بررسی و تایید فرم های انتخاب واحد، گواهی پزشکی، میهمانی، انتقالی، جابجایی و حذف و اضافه و حذف اضطراری واحدهای درسی و حذف ترم دانشجویان تحت مشاوره
- بررسی و شناسایی مسائل فردی، خانوادگی، تحصیلی و افت تحصیلی دانشجویان تحت مشاوره و اعلام و ارجاع آن ها به مرکز مشاوره در صورت لزوم
- ثبت اطلاعات مشاوره ای دانشجویان تحت مشاوره در سامانه های مربوطه
- راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات آموزشی، پژوهشی، تربیتی و شغلی به دانشجویان مراجعه کننده
- شناخت استعدادها و توانایی های بالقوه دانشجویان و کمک به شکوفایی منطقی آنها و معرفی دانشجویان با استعداد در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی به مسئولین دانشکده
پژوهش
- اجرای پروژه های پژوهشی مصوب شورای پژوهشی دانشکده با مشارکت دانشجویان
- چاپ و انتشار مقالات و کتب علمـی و ارائه مقاله در سمینارها و همایش های داخلی و خارجی با مشارکت دانشجویان
- داوری مقالات، طرح ها و پایان نامه های پژوهشی و ویراستاری مجلات و کتب علمی
- راهنمایی و مشاوره پروژه ها و پایان نامه های دوره های کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی
- برگزاری ژورنال کلاب و شرکت در ژورنال کلاب ها
- برگزاری و یا همکاری در همایش های تخصصی در دانشگاه یا دانشگاه های مرتبط
- تشویق دانشجویان به شرکت در همایش های علمی و تخصصی
- برگزاری کارگاه ها یا کلاس های روش تحقیق یا مقاله نویسی برای دانشجویان
- تشویق دانشجویان در جهت ایده پردازی و خلاقیت در رشته تخصصی (ایده های start up)
همکاری و ارتباط با سایر واحدها
- همکاری با معاونت دانشجویی فرهنگی و معاونت پژوهشی در جهت برگزاری کارگاه ها و سمینارهای علمی و مهارتی
- همکاری با روابط عمومی در تولید محتوای دیجیتال برای رسانه ها و شبکه های اجتماعی دانشکده
- همکاری با دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی (EDO) در جهت برگزاری کارگاه های روش تدریس
- همکاری با مرکز مهارتی در جهت برگزاری کارگاهها و کنفرانسهای آموزش مداوم و مهارتی
توانمندسازی
- شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی مشاوره ای مرکز مشاوره
- شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی روش تدریس دفتر توسعه آموزش علوم پزشکی (EDO)
- شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی سازمانی واحد آموزش نیروی انسانی
- شرکت در جلسات و کارگاه های تخصصی هر رشته و توانمند سازی اساتید در زمینه پژوهشی با دعوت از اساتید مدعو
- شرکت در جلسات و کارگاه های حضوری و مجازی روش تحقیق و آماری تخصصی
- شرکت در جلسات حضوری با مدیران دانشگاه و سایر اعضای هیئت علمی از سایر گروه ها در جهت توانمند سازی بیشتر اساتید
- شرکت در کارگاه های تخصصی در حوزه فعالیت در خارج از محیط دانشگاه زیر نظر مدیر گروه
امور اجرایی
- انجام مسئولیت های اجرایی مختلف در دانشکده در صورت انتصاب
- شرکت فعال در شوراها و کمیته های دانشکده در صورت عضویت
- ارائه گزارش عملکرد به صورت منظم و دوره ای به مدیریت های ذیربط
- شرکت منظم در جلسات گروه آموزشی و سایر جلسات دعوت شده