چگونه یک برنامه درسی مبتنی بر ترجیحات یادگیری دانشجویان نسل z تعریف کنیم؟
به همت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) و واحد مدیریت منابع انسانی، “کارگاه چگونه یک برنامه درسی مبتنی بر ترجیحات یادگیری دانشجویان نسلz تعریف کنیم؟” در بین اعضای هیات علمی مرکز علوم پزشکی وارستگان در تاریخ دوشنبه 8 خرداد 1402 برگزار شد. در این کارگاه، خانم دکتر عاطفه صرافان مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکیِ علوم پزشکی وارستگان، ابتدا مفهوم شکاف نسلی و انواع طبقات نسلی را توضیح دادند و به بیان ویژگیهای نسل z پرداختند. ایشان تاکید داشتند که روش های یادگیری باید در تناسب با ویژگی های شخصیتی این نسل باشد و بایستی از تکنولوژی های جدید برای آموزش استفاده نمود. شایان ذکر است که این کارگاه، با استقبال بسیار خوب اعضای هیات علمی همراه گردید.
لازم به ذکر است نسل Z به زبان عامیانه انسانهایی بوده که از بدو تولد تاکنون با رایانه و دنیای الکترونیکی و فضای مجازی به هم تنیدهاند و یا در طول این چند سال با درصد بسیار بالایی با کامپیوتر و اینترنت و فضای مجازی سر و کار دارند در کشور ما ایران هم از این نسل شامل افراد متولدین نیمه دوم دهه هفتاد و کل دهه هشتادیهاست و در یک کلام به آنها اولین نسل اجتماعی بومی دیجیتال میگویند و جامعهشناسان و روانشناسان به نسل پس از آنها یعنی دهه نودیها نسل آلفا میگویند.