روش های بازی وارسازی در آموزش

کارگاه روش‌های بازی‌وارسازی در آموزش

به همت معاونت آموزشی و واحد مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی، «کارگاه روش های بازی وارسازی در آموزش» در تاریخ چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 در میان اعضای هیات علمی، اساتید مدعو، مدیران و کارشناسان مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان، برگزار گردید. در ابتدای این کارگاه، «خانم دکتر فاطمه کیفی»، معاون آموزشی مرکز، به بحث در خصوص اهمیت و ضرورت روش های بازی وارسازی، پرداخته و تجربیات خود در کلاس های درسی دانشگاه را با مخاطبان به اشتراک گذاشتند.
ایشان بیان داشتند که استفاده از روش های بازی وارسازی در کلاس، منجر به جذاب شدن کلاس برای دانشجویان، مشارکت فعال آن ها، مطالعه مباحث قبل توسط دانشجویان، فهم بیشتر و جمع بندی مطالب در کلاس می شود. دکتر کیفی، انواع روش های مختلف بازی وارسازی را مطرح نموده و مورد بحث قرار دادند که عبارتند از: استفاده از دانشجویان در نقش گوش و چشم و قاضی القضات، تنظیم جدول و تکمیل آن توسط دانشجویان، تهیه جدول مسابقه، استفاده از فلش کارت پاسخ ها و تکمیل چارت، تهیه فلش کارت سوالات و قرعه کشی بین دانشجویان برای پاسخ دهی، استفاده از ربات kahoot، استفاده از پره تست و پست تست، پخش فیلم و بحث در مورد آن، تفسیر کیس های بالینی، نرم افزار QC، آنالیز کاریوتایپ.
در ادامه این کارگاه، شرکت کنندگان گروه بندی شدند تا خلاقیت آموزشی و روش بازی وارسازی که در کلاس های درسی استفاده می کنند را ارائه داده و ترسیم کنند و در انتها به گروه ها، براساس میزان خلاقیت و سرعت عملشان، امتیاز داده شده و گروه برنده، اعلام گردید. شایان ذکر است که این کارگاه، با استقبال بسیار خوب اعضای هیات علمی، اساتید مدعو، مدیران و کارشناسان مرکز، همراه گردید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!