کارگاه فناوری های نوین آموزشی ویژه اعضای هیئت علمی، اساتید مدعو و کارشناسان دانشگاه های علوم پزشکی
به همت مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) و واحد مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی، «کارگاه فناوری های نوین آموزشی» در تاریخ دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 در میان اعضای هیئت علمی، اساتید مدعو و کارشناسان مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان، برگزار گردید. در این کارگاه، «آقای دکتر محمدحسین ملازمیان»، بر اهمیت استفاده از فناوری های مبتنی بر واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، بازی وارسازی (Gamification) و هوش مصنوعی در آموزش های علوم پزشکی و تاثیر آن بر یادگیری، تاکید نمودند. ایشان در ادامه، در خصوص ضرورت هوشمندسازی در آموزش و استفاده از فناوری های نوین، به «شبیه سازها» اشاره کرده و اذعان داشتند که هر نوع فعالیت آموزشی که جایگزین سناریوهای بالینی شود، شبیه ساز است. (همچون استفاده از بیمار مجازی، بیمارستان مجازی، ارائه کیس مجازی، تور مجازی و … )
دکتر ملازمیان بر این موضوع تاکید داشتند که «توانمندی مدرس در بهره گیری از فناوری های مختلف بر اساس اهداف آموزشی، می تواند در تبدیل کردن اطلاعات علمی خام به مهارت های عملی تیمی و فردی فراگیران کمک کند». ایشان ضمن اشاره به برخی از اپلیکیشن ها و پلتفرم های هوش مصنوعی در پزشکی، اذعان داشتند که شبیه سازی در آموزش به تقویت مهارت های بیمارمحور، فرآیندمحور و مهارت های محیط محور در دانشجویان علوم پزشکی کمک می کند اما استفاده از شبیه ساز، پایان آموزش نیست و شبیه سازها جایگزین بیماران واقعی نیستند. شایان ذکر است که این نشست، با استقبال بسیار خوب اعضای هیئت علمی، اساتید مدعو، مدیران و کارشناسان این مرکز، همراه گردید.