Virtual reality application workshop in education

کارگاه کاربرد واقعیت مجازی در آموزش

به همت معاونت آموزشی و واحد مدیریت منابع انسانی و برنامه ریزی، «کارگاه کاربرد واقعیت مجازی در آموزش» در تاریخ دوشنبه 22 مرداد 1403 در میان اعضای هیئت علمی، مدیران و کارشناسان مرکز آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان، برگزار گردید. در ابتدای این کارگاه، آقای مهندس مظهری، مدیر عامل شرکت دانش بنیان نوروسینا، ضمن توضیح فرآیند یادگیری؛ به بررسی و تبیین چالش های روش های سنتی آموزش پزشکی پرداختند. به زعم ایشان، محدودیت منابع، تجربه آموزشی متغیر، ریسک در آموزش عملی، هزینه های بالا، محدودیت های زمانی، عدم تعامل افراد، محدودیت های اخلاقی و قانونی و نابرابری فرصت ها از جمله چالش های این حوزه است. مهندس مظهری، به اهمیت بازی و صنعت بازی در آموزش پرداخته و افزایش تعامل و انگیزه، بهبود به خاطرسپاری و یادآوری، تشویق به همکاری و مشارکت جمعی و نیز شخصی سازی تجربه یادگیری را از مهم ترین نقش های بازی سازی در آموزش دانستند. ایشان تاکید داشتند که واقعیت مجازی (VR)، می تواند به افزایش یادگیری، تعامل و بهره وری در آموزش کمک نماید چرا که واقعیت مجازی با ایجاد یک فضای شبیه سازی شده، تجربه ای بسیار نزدیک به واقعیت، ایجاد می کند. در ادامه این کارگاه، مهندس مظهری به بحث در خصوص واقعیت افزوده (AR) پرداخته و بر نقش و اهمیت کاربرد واقعیت افزوده در آموزش همچون شبیه سازی سناریوها، شبیه سازی حوادث غیرمترقبه، سفرهای میدانی مجازی، آموزش مهارت های نرم و تعاملی، پایش پیوسته روند پیشرفت و نظارت خودبه خودی تاکید نموده و مثال های عینی از نمونه های تجاری واقعیت افزوده را بیان داشتند. ایشان در انتهای این کارگاه، به بحث پیرامون «ایده های نو در توسعه محصولات آینده» پرداخته و سه معیار شامل: امکان پذیری فنی ایده، بودجه بندی منطقی، بازار مناسب را در این خصوص شرح دادند. در پایان، آقای دکتر مظاهری مدیر گروه و عضو هیئت علمی گروه فناوری اطلاعات سلامت، ضمن تشکر از مهندس مظهری، از همکاران شرکت کننده در این جلسه، خواستند تا ایده های خود را به منظور بررسی امکان پذیری و اجرایی شدن آن توسط شرکت نوروسینا، بیان نمایند. شایان ذکر است که این کارگاه، با استقبال بسیار خوب همکاران، همراه بود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!